Pearls Before Swinehund

Dear Reader, this post follows on from the previous LoL post, and I should probably start this post with a word about pearls

*Is she saying ‘knacker‘ or ‘nacre‘, Clicky? …/lights up…*

Back in September of 2013, over on Sync Miss For Him, I shambled the album cover artwork of Lightning Bolt by Pearl Jam…

lightning bolt album artwork

*/fumes… It pisses me off that some numpty locked and buried Sync Miss For Him, Clicky… /drags… I’m gonna have to do this from memory… /sigh…*

Basically it occurred to me that each of the tracks’ artwork could correspond with a globally headlining news event/events that had occurred (and was yet to occur) in 2013; each image represented a month. The image for ‘Getaway’, for example, relates to the inauguration of Obama in January that year, ‘Let the Records Play’ with the close flyby of asteroid DA14…

*Yup! …/flicks ash… Blue Frank is convinced the asteroid pass and meteor explosion are intimately related…*

*Oh yeah! …/drags… February was a very busy month that year, Clicky…*

  • ‘Mind Your Manners’ depicted the election of Pope Frankie in March,

  • ‘My Father’s Son’ and the Boston Marathon bombing in April,

  • ‘Pendulum’ and the murder of Lee Rigby in May,

  • ‘Infallible’ and Edward Snowden revelations in June,

  • ‘Future Days’ and the birth of Prince George in July,

  • ‘Sirens’ and the imminent but thankfully scuppered attack on Syria in August,

  • ‘Lightning Bolt’ and the Navy Yard shooting in September,

thats all folks.gif

*/huffs… Well, it was at the end of September when I posted the shamble Clicky… /puffs… hind sight’s easy… /blows… predicting what’ll happen is difficult…*

For the remaining three track artworks, I figured ‘Yellow Moon’ might have something to do with North Korea, although in hind sight ‘Swallowed Whole’ could have been something to do with North Korea. ‘Sleeping By Myself’, however, I speculated it could be related to a high-profile divorce, or the death of a prominent black man…

*/final drag… Signing a message about cigarettes, Clicky… /stubs butt… “from so far”…*

Dear Reader, I seem to have rambled on a bit and not actually covered what I wanted to cover in this post. Another post will follow that moves us forward in time to January 2015, and on again to this Friday just gone. It’s about bacteria

landscape-1489068966-doctor-who-spoilers

*Oh shush, Clicky… /lights up… Go get a Song…*

 

 

Missive From ‘Merica: No.85 Part 4 – Unthought Known

*Hmm… Pretty, Clicky…*

*/sucks teeth… Well it’s more colourful than the brown…*

So this week, Dear Reader, I have been revisiting John Lamb Lash’s ‘Sophia’s Correction’, having not really paid much attention to it for a while. He’s made a series of 64 in-depth videos since October of 2016 and I’ve listened to a few of those, and posted some up in comments over on MEROVEE and Blade & Chalice

The fourth part of this latest missive from The Okie Devil of Textus, a.k.a. Cade, concerns one of those videos. You’ll find a link to it below. Enjoy! ❤

*******

It was recently recommened to me that I watch a video. Last night, I finally broke down and did so. I did not actually watch the video, and I assume that it was all talking anyway, but yeah…I laid in bed last night and listened to it in the dark.

It wasn’t very far into the video/audio, that it became clear that there were some very familiar things being talked about. Many familiar concepts, masked by foreign names, labels, titles, etc.. As I continued to listen, I was struck by the fact that the ONLY thing and things that were unfamiliar, were these names and titles. Everything else tho? Familiar…very familiar…known.

The more that was discussed, the more I felt…

“Hey, I know that. I don’t know the name, but I know that process or concept or whatever.”

I eventually started to doze a bit, and this hazy non-sleep was broken only by a sudden silence. I roused suddenly, thinking that the video was over, but then they started talking again, and I was soon dozing once again as I pondered what was being said. I could only think….

“So…is this what it is like to hear someone talk about something that you already know? Something from a new source, and they are using unfamiliar nomenclatures and making personal annotations about familiar things, and about the only thing that is interesting about what I am hearing is these new additions?”

In my case, no. I spent most of the time wondering…

“How do I know this?”

There was nothing really familiar about any of this at all, yet somehow, I know it.

 How is that possible?

Let’s take the scientific road, eh?

^Blackmill Feat. Veela – Let It Be (Full Version)^

Much of what was being said, was like drawing over the top of much of what is in my head with respect to connections to what we tend to term as ‘science’ and/or ‘scientific’. Like someone drawing over the top of something I’ve already drawn.

That said, there are MANY religious types of connections and pathways in this same thinking. As I think about it now, all I can think about really…is spirit. Not spiritual, spirit. The ability to experience and choose. Not science, and not religion, but both and neither, all dependent upon what I choose and where, and not solely based upon right or wrong. Choice based on the ability to choose. Master of The Option…if you will.

I reserve the right to choose.

If science is wrong, and religion is right – I reserve the right to choose.

If religion is wrong, and science is right – I reserve the right to choose.

Up to, and including, choosing not to choose.

You yourself are allowed and afforded the opportunity to be comfortable in your own skin, yeah?

Me too.
^Shawn Lee’s Ping Pong Orchestra feat. Nino Mochella – Kiss The Sky^

I’ve wrestled with this concept quite a bit over the span of my lifetime.

Q: What value has originality?

A: ?

Should that answer seem self-evident? Well, how do you “study the masters” and become your own in the process? The concept of “The Ronin” is very real, therefore, it must be necessary. Afterall, all masters themselves learned from somewhere…right? That means that even a rogue must have some purpose in this “larger scheme of things” that is always bandied about.

Hell, if nothing else, it gives you elevated fucks someone to kick. Your lofty goals and ambitions ain’t worth a flying fuck without practical representations and practical demonstrations as to their relevance and necessity. That’ll have the effect of giving you a gem of gems with respect to “the big question”…

Q: Why?

A: There's your answer.

Carry on Oh Ye Elevated Ones of the Grandest and Most Highest of High on DMT.

Or whatever.

I mean…if The Master wants nor needs no master, why is it such a stretch to think that The Ronin might also need no master?

Lots to think about there.

^George Benson – Give Me The Night^

*******

*Time to call it a night I think, Clicky… /yawns and stretches…*

I have a day off work tomorrow, Dear Reader, so please doo come back then for the next installment of Cade’s awesome missive… And have a Song 😉

 

Missive From ‘Merica: A Question of Time…

Ah, Dear Reader, there you are! Happy World Autism Awareness Day…

Autism is due to a combination of genetic and environmental factors. Some cases are strongly associated with certain infections during pregnancy including rubella and use of alcohol or cocaine.

Phew! Not caused by smoking. Not yet anyways…

More good news! The Okie Devil has sent through a new missive to savour, ponder and enjoy… Take your time 😀

*******

Howdy! It’s been a while. Depending on your personal definition of “a while”…but in my estimation…yes…it’s been a while. A while since I wrote one of these things. 3 weeks by my estimation. Today is April 1st of 2017, and it’s currently 21:56 where I am. I have no idea where you are, or what time it is when you are, nor when you are reading this wherever you are. But I assume that you are reading this…whoever you are.

So…let’s start this particular journey off with a new “paradox” that is being touted by certain scientists/thinkers.

“If you invent a time machine, you will not be able to travel further back in time prior to the time machine being invented.”

I say…horseshit.

^Hybrid – Disappear Here (Hybrid Soundsystem Remix)^

Think of it like this…if you invent a time machine…this means, that as soon as it is “invented?” Yeah…you will pour through that time simultaneously upon creation.

Or at least…someone/something will.

Meaning: As soon as that time machine is created, all kinds of shit is going to happen…right…fucking…then.

But more than that? Weird shit is going to start happening, leading up to, and right up to that “time of time-machine creation.”

Why?

Creation is a process.

Now that we’ve got that “paradox” solved…let’s get even weirder.

All kinds of people are gonna wanna know how I arrived at this “conclusion” of mine.

Here’s the simple version…”Time-Travel”…already exists. And you don’t need a machine to travel through time, nor even to manipulate and control time. Those pathways already exist. All you need, is a bead on where you want to go.

Oh...and "why" might be important as well.
^Hybrid. Blackout Y4K Edit^

This is some weird shit for some Okie hick to be thinking about, eh?

Yeah well…I’ve been thinking about this shit for most of my life. A lot of other weird assed shit as well.

I just never talked about it before.

Not really something that many people have any interest in.

Especially in these parts.

As I wrote previously, when I was a kid, I was faced with a horrible paradox of my own.

“YOU SHOULDN’T EVEN BE THINKING ABOUT SUCH THINGS!!! LET ALONE…TALKING ABOUT THEM!!!”

Q: How do you not think about something that you have already thought about?

A: Time.
^Massive Attack feat. Mos Def – I Against I^

So anyway…yeah…we’ve invented a time machine that some sciences/scientists say can only travel backwards in time to the point in time of it’s own conception.

 Hmmm...you sure the fuck are making a lot of assumptions about time there.

Nevermind the assumptions that you are making about the machine itself. And, brothers and sisters, I’m getting pretty fucking detailed with my analysis of the machine itself. And I mean on the atomic/molecular levels, as detailed as origins of each and every molecule and atom and other sub-atomic particles within the machine’s parts and materials themselves. Just keep in mind, that in my personal thinking in these veins, I operate under the guise that information is NEVER lost in particles of matter. That matter remembers not only what it is, but what it has interacted with, and when, and where…and perhaps even…why.

Yep…”why” matter “A” has interacted with matter “B”…and all the other details of that interaction.

Information preservation…The Universe is big on it.

^Underworld – King Of Snake (Everything…)^

So now that we are thinking about matter in terms of “Universal Age”…meaning that you may actually be dealing with a particle of matter that has been around for countless ages within time, at the same time that you are dealing with a particle of matter that has only been around for a few thousand years. Maybe even a few thousand days.

To relate…there is a movie called “Interstellar” where the heroes of the story visit a planet with a massive amount of gravity, and the movie tells us that time changes radically for those who visit the planet itself, as well as for those who stay behind in orbit.

This is going to be both possible AND impossible, because time is contextual AND flexible AND simultaneous.

For the purposes of the story/movie, I kinda let it slide…but not really. Gravity and time are not mutually exclusive nor mutually inclusive. They are both and/or either.

EX: The movie itself has only a coupla hours to tell it’s story. A story of time and dimensionality. Nevermind all of the usual “humans going extinct/Earth dying” bullshit that it attempts to address. Oh…and there are some jabs at religion and government in there. Lotta shit to try and cover when telling the story of an entire species through the eyes of basically a father and his daughter.

What this story neglects to include, is the time and times of the travelers themselves. Nevermind their ships and all the superfluous crap they brought with them. As if there is some kind of transcendent barrier out there that allows for the entirety of the rules to change for one set, and remain constant for the other. When the reality is, that there are not two groups…there is only one. If you stop thinking matter, and start thinking energy/energies…and then get back to matter, and then add those two together…we’re right back where we never should have left in the first place when investigating this shit…one.

^Underworld – Scribble^

I think this is why science has such a hard time understanding the quanta. The flips that happen within the rule/rules sets are simultaneous. Singular…even. One this way…one that way…at the same time, and at different times. All you gotta do is add some motion there, and you’ll see what the gate is always backwards “on the other side.” Because it is not only backwards, it’s backwards AND forwards. It depends on the point of origin AND the destination. Because if you actually travel that path, they are simultaneous. So if you can get your head wrapped around THAT concept…now you are gonna REALLY start thinking about time. Yer gonna have to. Because you are already thinking about distances and speeds. 😉

So yeah…never leave time out…ever.

And now that you are seeing that cyclonic from view A, is anticyclonic from view B…now let’s get even weirder…it both…on both sides…all at the same time.

Q: Why?

A: It’s a question of access. By who, why, and when.

^R.E.M. – The Great Beyond (Hybrid Remix)^

So now that we have successfully invented our time machine, and the entirety of everyone who ever would access this machine and it’s network has simultaneously poured out of this gateway at the instant of it’s creation…can you see maybe why these pathways not only exist, but are off limits? Sound familiar? Almost as if someone has done this before? Sound much like “rules going out the window” at different points within science and it’s findings? And yet…science and scientists still want to know why this happens.

Stop for a second and think about this…are we here? Are you happy to be here?

Are you pleased with this environment and the way things work?

So yeah…find the beginning, and you simultaneously find the end.

Better be sure of which end you found and where.

^Pendulum – In Silico (Full Album)^

Something else that you need to think about and never forget as you are thinking about and never forgetting time…we are already traveling through it. All kinds of energies and matter of all types and sizes moving all kinds of ridiculous speeds from fast to fastest to slow to slowest. Some of these energies and matters move at speeds so ridiculously fast, that they appear to not move at all. Does any of this sound familiar?

Sure that you want to “tap into” that concept touted as “The Source?”

I don't think a tap is mandatory.

That said, I don’t make “the rules.” I wouldn’t even know what they were even if I knew what they were…which I don’t. But there goddamn sure seems to be some guidelines. Guides…even.

Did you just roll your eyes?

Me too.

lolz

LEARNING IS SUPPOSED TO BE FUN GODDAMNIT!!!

(nod to the movie "Bull Durham" there)

THIS GAME IS FUN GODDAMNIT!!!

lolz
^Knife Party – Abandon Ship Full Album [HD]^

OK so yeah…I may have figured out a thing or three. Maybe even more than that. What I HAVE NOT found tho? A practical application of knowing these things. I mean, we’re here…it’s happening. The practical application of these things…that is.

Q: If you have to “provoke” someone or something…are your methods and intentions sound?

A: Only you can answer this.

You pretty much had me at “provoke” or “provoked.”

OH! Encouragement? Yeah right.

Fear is a shitty motivator, irrespective of use. Meaning making someone fear to do something, or fear to not do something? Same shit.

^Deadmau5 full album 4X4=12 [Full CD]^

One day a coupla years ago, one of my nieces was talking with my daughter, and I overheard my neice say…

“I pray every night for God to just let me forget everything that I know.”

😦

God almighty. It has gnawed at me for years since hearing her say that.

I used to do that. I used to pray to die, forget, not know, unknow…whatever.

Just...something. Anything.

But at some point in my life, I was like…”WAIT A FUCKING MINUTE HERE! I’M DOING THIS WRONG!!!” I am who I am, and I can’t change that nor my past anymore than I can predict the future. I just gotta use what I got, as best I can. That’s when I started “The Gingerbread House of Horrors.” I mean, all this bad shit has happened…why not use it. And NOT in the way that I am being told to use it. Don’t use it to beat myself up with nor mope around in regret all of the time. Study it…and not “what went wrong.” Start with “what went right.”

We already have a good fucking bead on what went wrong.

^Futuria – (1 HOUR OF DARK DEADMAU5 SONGS)^


There’s your goddamn deadmau5. 😉

^One Hour Mix of Arabic Trance Music – Ancient Egypt – Vol. II^

I dunno. Lotta shit had started to make sense to me with respect to a lot of shit that has really kinda always made sense to me. Not that I’m not still equally perplexed and flummoxed…because I am. But I am not the “BEND TO MY WILL!!!!” type of person that some I encounter are. I don’t see The Universe nor anything in it as “something to be ruled.” Not in the manner in which many if not most mean “rule.” I’m better as the floating member of the support team. Help you build some of your dreams, crush other ones. BUT! I’ll always have an alternate dream for you in the event of a crushing. I only use that term because about the only time that “dreams” have adjectives is of the adverb/more of a verb type of adjective. Good, bad, nightmare, came true/come true, in progress, abandoned.

How sad. To treat dreams that way.

😦

To treat dreams that way…is to treat others in that same way.

Even if it yourself treating yourself that way.

😦
^Zardonic – Vulgar Display Of Bass Full Album^

When I talk about myself and my “I, me, my” kinda mode of writing…I am simply trying to relate my experience(s) to similar experience(s). And I’ve seen a SHITLOAD of FUCKTONS of those similarities in others. Why wouldn’t I? Granted, there are some major differences, and some experiences to which only I am privy. But most of that shit tends to be on the “really good ends” and “really bad ends” of the spectrum. I dunno…I gots no answers on how to deal with shit that you may be going through. But I can tell you that the experience of it, is worth anything and everything. And yes, that includes all kinds of pain and pains. There is no separation between “physical” and “mental” pain(s). Pain is pain, and hurt hurts. If you have a great life…good for you. Fucking GREAT for you. Srsly. I’m happy you’re happy. Just don’t try and beat me over the head with “you need to be happy goddamnit!!!” I hate that shit. Before you know it…you are telling me “be this” or “be that” or “be this AND that”…and I’ll be all like…”Ummm…do I need to be here for this?”

^All Knife Party Songs And Remixes In 1080p!^

I’m sorry…did you wanna talk about this shit or not?

Yeah?

Too late.

It's 23:33 on 2017.04.01.

Gotta run.

😉

^DAVID HOLMES – COME GET IT I GOT IT !^


cYa
cFa

^David Holmes – Tess^

*******

 

*That’s what you got from that Clicky?*

A Handful of Spunk

fruity-spunk

“Whatcha doing?”

I didn’t turn round to answer Thoughtful Man as I was trying not to lose focus. “Taking photos.”

“No, I can see that,” he said with his usual air of exasperation. “What are you photographing and why?”

salty-spunk

“Oh, it’s a sweetie present Poppy sent me,” I said. “It’s for a LoL post.”

“What?” he asked with his usual air of confusion. “Da baby leaves us presents but they ain’t so sweet,” he continued in a baby sing-song voice.

Now I was confused so turned round to see him holding our darling dooshund, Poppy. He was obviously addressing her with the cutesy tone. She could obviously smell something tasty, as she was attempting to dig her way out from under his arm to get to me.

“Ah, not Popstar here, Leggy’s girlfriend Poppy from Denmark… she’s sent me some Spunk. Would you like to try some?” I asked innocently.

“No thanks,” he said wrinkling his nose. “Spunk? Have you tried them yet?”

“Yes.”

“And?”

I adopted a serious expression. “Well, they’re hard jellies. The fruity flavoured ones are nice but got stuck in my throat. I’m afraid I spat the salty liquorice one out,” I reported.

Thoughtful Man looked at me intently. “So you both spit and swallow Spunk,” he said slowly, “and you’re going to tell everyone this in a post?”

“Yes,” I said with a vigorous nod. “She also sent me some pipes in a handy travel pack.”

liquorice-pipes

“Oh for god’s sake,” he sighed with his usual air of weariness, turning to leave with the pooch. “Ploppy and I are off the bed. Have fun with your sex and smoking whatever…”

*******

I also received an image of a book this morning, from MEROVEE Frank

book-image-sent-by-merovee-frank

And then a tweet caught my attention…

So I opened it and read the mined lines

sensitive-to-mindlines-orange-you-question-mark

clicky-ook-ok-go

*I saw that, Clicky… the Librarian has an understanding of the power of  L-Space…*

prestigious (adj.)1540s, “practicing illusion or magic, deceptive,” from Latin praestigious “full of tricks,” from praestigiae “juggler’s tricks,” probably altered by dissimilation from praestrigiae, from praestringere “to blind, blindfold, dazzle,” from prae “before” (see pre-) + stringere “to tie or bind” (see strain (v.)). Derogatory until 19c.; meaning “having dazzling influence” is attested from 1913 (see prestige). Related: Prestigiously; prestigiousness.’

I’d seen and listened to ‘The Strain‘ just last night…

leggy-has-the-strain

*Ah, Clicky… SA Vile… They really went to town on him after he was dead and unable to mount a defence…*

*******

Thoughtful Man and Poppy returned from their afternoon nap. I was glued to my screen, constructing my post.

“Are you still at it?” he asked dumping the dog on my lap before taking his customary place in the Library.

“Hmm? Yes… did you have a good sleep?”

Thoughtful Man yawned and set Clicky to work. “No, the bitch took up most of the bed. Did you see that a train crashed in New York earlier?”

I looked up startled – I’d just been looking at a train video. “No. I’ve been doing this. What happened?” I opened a tab to check the news.

google-news

*Hobo Ken… is that like tramp knowledge… Street smarts, Clicky? …/thinks… Have a Song…*