Rosa Sub Rosa

The Latin phrase sub rosa means “under the rose”, and is used in English to denote secrecy or confidentiality, similar to the Chatham House Rule. The rose as a symbol of secrecy has an ancient history.

sick of the sign

*Oh I quite agree, Clicky… /lights up… It wasn’t that bad… /drags… *

*/plumes smoke… Blimey! A kids’ show finking of the children? Well I never… /feigns surprise… *

Roob and Cade discuss wall art 1

Motel Photel

*Good idea, Clicky… /pats snout… Now Dear Reader has a clearer picture, so to speak…*

Roob and Cade discuss wall art 2

Motel Photel 2

Roob and Cade discuss wall art 3

Motel colour scheme

Roob and Cade discuss wall art 4Roob and Cade discuss wall art 5

*/taps ash… Fuckin’ ‘ell, Clicky! …/drags… Stanley Kubrick married Ruth Sobotka on mum’s 10th birthday… /puffs contentedly…*

Roob and Cade discuss wall art 6Roob and Cade discuss wall art 7Roob and Cade discuss wall art 8Roob and Cade discuss wall art 9Roob and Cade discuss wall art 10Roob and Cade discuss wall art 11Roob and Cade discuss wall art 12

*/final drag… I’m tellin’ ya, Click, what happened next was fuckin’ weird…*

Roob and Cade discuss wall art 13Roob and Cade discuss wall art 14

*/stubs butt… You know what Marilu Henner is also famous for, Clicky?*

*Oh you do gnos… /squints… Smart arse. Get a Song…*

Missive From ‘Merica: Mid Hols Post

It’s the Boyz’ birthday today, Dear Reader. I’ll write a separate post about that, as tomorrow they also get their GCSE results. Fingers crossed…

Below is a missive from Cade. The question for you, Dear Reader is…

Name That Snack

*******

*******

Welcome to my parade.

I brought my own rain…thanks for the offer of some of your own tho.

Not to diminish Roob’s part or anything.
Just trying to…fuck it…I’m shutting up.

Welcome to here…population you…and us…and prolly some others.

Shutting up now.

^ABC – A to Z – 1985^

I’m not going to apologize for the previous whatever turned missive, nor will I apologize for this one. Roob saved yet another with that previous one thanks to her efforts, but I still wasn’t happy with it. I didn’t even wanna send her the damn thing, but I do that a lot with these things, and I’m not just thinking about myself.

But yeah, on that previous one, I was thinking more about myself and what I was thinking about and how it turned out. I even went back and re-read what I wrote after I sent it to her. Did that on the previous one too. I usually don’t do that. It ruins the surprise of seeing what she does/comes up with.

That said, I’m thinking about a comment made to me over at Bolton’s with respect to a comment that I had made regarding proxies and surrendering rights. Most of what I write is prolly not gonna make sense to you.

Especially if you don't read it. 

What I write is not supposed to “make sense”, nor do anything else for you. You like it, or you don’t. I’m just telling a story, as it happens/as the story unfolds and is unfolding. What you really want to know is…

Q: Is everything gonna be OK?

A: No. Everything is NOT going to be OK. Unless it is. In which case, whatever or something.
^ROXY & ABC BAND – Castles^

I wonder if anyone would be interested in seeing some rocks of mine? No, they did not originate in my head, but yeah, they kinda did.

I’ve collected these rocks over the last several years, and they are quite interesting and have some historical significance in my life. A guide stone, a milestone, coupla meteorites, a precious gem that is precious only to me/not worth anything monetarily, coupla other various rocks of significance. I wonder if I took some pictures, and then described the significance of each to me, if that would mean anything to you. Never hurts to try I guess.

Maybe I'll find the time and do just that.

There would be an acorn in with this collection of rocks, but I left it, as it seemed more appropriate.

I’m a sentimental fool.

^HAIM cover Shania Twain ‘That Don’t Impress Me Much’ for Like A Version^

It is my understanding that penis enlargement techniques and methods have come a long way.

It’s a growth market,

and the demand is huge,

leaving loads of room for expansion.

How big of me to share this ever-growing swath information with you...eh?
^SCARIEST TORNADO EVER !!!^

Did you watch that video above?

Oh, and hello. I hope all is well with you.

Today is Tuesday August 22 of 2017, and yesterday we finally got the first of two pesky eclipses out of the way. It was definitely cool to watch and participate in, although I originally had no plans to do so.

Whatshername was out getting new tires and said she saw nothing from the waiting room at the tire place. My oldest son slept through it. My daughter was at work. My youngest was kinda disinterested/unimpressed, and spent most of the time during the event playing a game on his new cellphone. I’m not allowed to plan, plot and scheme anymore and I have no voice or say so since I am not gainfully employed, so I guess it kinda hurts to be completely disassociated from everyone and everything save for being a nuisance and annoyance that is occasionally handy for certain tasks.

But…I’ll keep at it because I appear to be good at it…or something.

^Tinlicker – Jalapeño^

It’s currently 12:38, and I’ve decided to give one more go to trying to find a little USB cassette player that I bought several years ago, that is buried in a box of doom somewhere in the closet of despair. But I’m gonna write a little more before doing that, so let’s get back to Job.

Q: All that stuff, and all those people that Job lost? Where did they go? What happened to them? What’s their story? What were their dreams and goals and ambitions? What effect(s) did all of these events have on them? What effect(s) did this have on their friends and acquaintances, and how did this affect their lives? What happened to all the animals, and is anyone thinking of them? What’s PETA’s position on the story of Job? Why do we have no answers to these many valid and pertinent questions?

A:A:A:A:A:A:A:A:A:A:A: (I have no idea how many questions I just, asked)
^Mr. Oizo – Ham^

And what about these two entities? Yeah…Yahweh and Lucifer/God and Satan or whatever…what about them? Have we reduced them to “do or do not” and that’s all they are good for? They own it all and/or run it all, therefore, that’s all they do?

I dunno, but that seems pretty unfair. This place seems like a constant care/constant maintenance kinda place, and we don’t seem to be doing such a bang-up job ourselves…or at least…that’s what we tell ourselves. So…that leaves us management. If management isn’t responsive, we turn to ownership. If ownership is also unresponsive, we take matters into our own hands. That makes me question a bit, but one specific ironical question comes immediately to mind…

Q: What was the question in the first place?

A: Yeah...the one that caused you to call upon management and/or ownership...what was it?

Seems like you may have gotten your answer.

Q: Now what?

A: ¿?¿

😛

^Garbage – No Horses (Official Video)^

Most people HATE circular logic like that. But I fucking love it. To me anyway, it says that there ARE answers to be had, you may just have not found it yet. You may find it…maybe not. Maybe abandoning the quest is the answer…maybe not. Either way…you are on the hook, and there is no getting off of it. Maybe reevaluate what you have done thus far, and maybe rethink your infrastructure. Maybe it needs to be lightened. Maybe it needs to be strengthened.

Both are the same thing at different times. That helps make the concept of “inflation” and “expansion/contraction” make more sense. It does to me anyway. Especially inflation. I’d like to discuss it further, be have neither the time nor space here to do so. Ironic…eh?

^Suburban Lawns – Flying Saucer Safari^

Gonna try to avoid spoilers, but maybe Winston always knew some things, and didn’t want to acknowledge them, needed someone to talk to about some of these things but had no one, and/or just flat didn’t know what to think about these things. I mean…how well do we really know Winston? How well do we really know Job?

The answer is…we don’t. And chances are that many of us don’t want to know either. Who has the time to spend every waking moment getting to know someone? It’s much easier to just look for something we like and/or don’t like, label them, then take the appropriate action that best suits us from there. People never change, they have no intention of changing, and they never will.

Q: Why is change so important?

A: ?¿?
^A Flock Of Seagulls – I Ran^

So I guess that Freudian thinking relies on inference, and Jungian relies on significance. What about Einsteinian?

Newtonian?
Feynmanian?

Republicanian?

Democratian?

McDonald’sian?

Wal-Martian?

lolz...Wal-Martian...that's funny. 

But yeah…I guess when we go to the mental-utensils drawer to choose how best to eat whatever we are gonna shove into our heads…maybe the drawer is as empty as our head. There is no fork. There is no spoon. There ain’t even a goddamn butter-knife or tea-spoon. I wonder if there are any specialty items like olive-forks, fondue pokers, chopsticks or can opening devices for the can of worms I need to get open.

I GOTTA get this fucking can open!!!!!!!!!!!!!!!!!

I wonder if I can do it?

Where's my glasses. I have a lot on my plate.

Weird thought for an unemployed dude.

“I didn’t expect to see you again, so…SPOON!” – Blue Raja

Movie = “Mystery Men”

^Kirsten Dunst – Turning Japanese (HD)^

It doesn’t feel like a Tuesday. It feels like Sunday. No idea why, but yeah…today feels like a Sunday. Then again I was up until 4 am and slept until 11:58, so maybe there’s something there/related to my calenderical dilemma. I just made that word up…”calenderical.” I wonder if already exists…let’s check!!!

CalLenDareEhCull.

I like it.
^San Cisco cover Daft Punk ‘Get Lucky’ on triple j’s Like A Version^

Calenderical: Did you mean calendrical?

NO!!! I FUCKING DIDN'T GODDAMNIT!!! I MEANT CALENDERICAL!!!

Calenderical has a more “clerical” ring to it. That leaves room for error(s), and points the finger at someone that we can beat on for being a waste of flesh.

Calendrical appearantly is a word tho.

Calendrical

A.H. and Blue Moon. A reckoning, and a rare occurrence…I like that.

A.H.

Blue Moon

Let’s on with something else. Something…blue. Something…that could not POSSIBLY be chalked up to chance. Not in the way and ways that most look at chance anyway.

(not that I know how to look at chance or anything)
^Orkestra Obsolete play Blue Monday using 1930s instruments – BBC Arts^

I’ve stumbled across some “Smoker’s Manifesto” crap here and there lately, and I guess to cut to the chase here, and say that this makes no goddamn sense. How in the FUCK does one “fight tobacco control” with a “smoker’s manifesto”? That’s like fighting fires with water quality regulations.

You know, I’d like to point out something that I really don’t want to have to point out here…my oldest son smokes cigarettes. I don’t consider my son a smoker. He smokes cigarettes on occasion. He plays guitar on occasion, and sometimes even the bass, and SOMETIMES…he even talks. He doesn’t have a cigarette hanging out of his mouth 24/7, and even if he did…so what?

Just my opinion, but shit like this is EXACTLY what diminishes you and your efforts by combining you with, and lumping you in, with everyone else. Prolly exactly along the lines of what the “Anonymous” group is thinking…join the herd, and your face becomes irrelevant.

If my son came to me and told me that he was thinking about signing on to some “smoker’s manifesto”…and asked me what I thought he should do/what I would do, I would tell him to tell them to go fuck themselves. If YOU…as “a smoker”…aren’t thinking about the concerns and needs of “non-smokers” 24/7/365, you are prolly an inconsiderate asshole and need to re-evaluate some of your priorities.

 lolz..."you" need to re-evaluate "your" priorities.
^Fatboy Slim – Push The Tempo^

So yeah…is it clear yet why self-deprecation and self-loathing is/are so important to me?

The dent banged itself in, gonna take some banging to get that dent out.

Take that ability away from me…and I am no longer me…because it works for me.

What in the FUCK does that have to do with you?

I don’t wanna float around above the ground in the lotus-position and point fingers at everyone else and tell them what they are doing wrong.

I wanna float around above the ground in the lotus-position and point fingers at myself for what I am doing wrong, and be afforded the opportunity to get it right.

^Stereo MC’s – Step It Up^

I dig your pants baby.

You look fucking GREAT in them.

I bet you look great out of them too, but let’s no go there.

Unless you want to.

Whatevz.

 I’m easy.

Oh, and I like you too.

     If that means anything at all.

Just sayin’.

^KLEENEX – nice^

A manifesto is a hammer.

The signors are the one who will swing it.

I wonder who wrote it?

Yeah…this will prolly get us to thinking about why “the first wave” are ALWAYS 86’ed as soon as the revolution is complete.

Gonna force me to join your revolution? If you are gonna force me to swing that hammer, even if I had a say in it’s construction? Just know, that if you do that, you’re next.

I guess Stalin's "paranoia" is that difficult to understand after all.
^Romeo Void – Never Say Never^

If you aren’t prepared to tear it all down? You are in NO way ready for a revolution of any kind. And yeah, I’m talking about the revolution itself…even if you win…it MUST be destroyed. It’s gonna come down whether you like it or not. You wanna be there to see it’s construction, then you better be prepared to be there during it’s destruction. You may even think about leading the charge.

^Snow – Informer 1992 HQ^

While we’re in that mode of thinking…that gets me to thinking…

Q: Can you provide me a list of former politicians that you actively supported/actively opposed, that you still actively follow?

A: ???

There was a tweet along these lines this week that I saw regarding relevance. There used to be a decorum that retired and/or inactive professional politicians kept their mouths shut after leaving office. But now that lobbiests and lobby groups have gotten so diverse, and since they are fucking LOADED with former politicians/elected officials, it’s almost impossible to do so. But before I get to ragging on “special interest groups” too much…

Q: Aren’t political parties themselves lobbyists and/or special interest groups?

A: !?!¿!?!

I guess I don’t see the need to continue beating, banging and ragging on the Whig Party, The National Socialists Party, The Bolsheviks, etc. as STILL being an ineffective and obsolete political groups. I mean hell, they weren’t irrelevant and ineffective to the motherfuckers that lived in those times and believed in those ideas…what the FUCK are we still bitching about this shit for? There are four fucking people that were elected US President from the Whig Party.

William Henry Harrison (1841)
John Tyler (1841–45)
Zachary Taylor (1849–50)
Millard Fillmore (1850–53)

If you wanna talk stats and statistics…you are gonna lose every time. You are gonna have to bend, and shape, and mold, and manipulate those statistics six-ways from Sunday for those statistics to say what you want them to say.

Wanna win? Make up some new stats, and do it the old-fashioned way…live it.

^Sneaker Pimps – 6 Underground – Official Video [HD]^

I notice that The Khmer Rouge were back in the news this week.

Still seeking and getting revenge on those who were seeking and getting revenge on those seeking and getting revenge and on and on andon andon anon anon anon…and a yawn.

Argentina has been in the news as well. I even saw Chile mentioned here and there.

I wonder what that's all about?

Gonna have to move on at some point.

Ghosts will always haunt us.

It’s what they do.

^Gary Numan – Cars^

Let’s stop relying on word of mouth and hearsay, and go check the legitimate news…

Google Tests New First-Click-Free Program & Subscription Tool For News Publishers

…a new subscription tool for news publishers in Google News to “boost subscriptions for news publishers.”

Wait…I thought the Free Market was stand or fall, live and let die, kill or be killed? Why in the fuck would you want to prop up a dying entity? It contradicts pruning the vine or thinning the herd. May have some trickle-down effects on those industries that create life-support systems…ALTHOUGH…that could have some unexpected benefits for unmanned space exploration as well as the robotics industry and related industries.

DAMN!!! 

That’s quite a thought, eh? You can follow that isolation/deprecation/elimination rabbit hole all kinds of ways.

^Missing Persons – Words^

One way or another, this whole smoker’s business is gonna leave a lot of smoking craters when it’s all over. But it’ll never be over no matter who claims victory, because victory requires no proclamation and cannot be claimed. It’s as thin, whispy, vaporous and fleeting as that last pull on your fag, and there will be nothing but ashes when its all said and done. You wanna claim those too?

There may be some tobacco-laced slobber from us chewers, but that’ll evaporate on it’s own.

I digress.
^Devo – Whip It (Video)^

Germany’s orange ecstasy pills have Trump’s name — and face — all over them
Um...hmmm...um...well...um...hmmmm. 

Maybe it’s a slow news day or something. Maybe things are on the upswing and getting better. Which reminds me…it’s August…not October. Which also reminds me “shaped like the head of the leader of the free world.”…um…it’s not free at all. I guess I’m about to find out along “more certain” lines of experience, but thus far…nope…not free at all.

^Ministry – Everyday Is Halloween^

K…I ain’t gonna link this next one, simply because the URL is five fucking miles long, but there is a story on Google that the White House has been under lockdown due to a suspicious package.

Q: What packages bound for The Whitehouse are NOT deemed as suspicious?

A: !!!

You prolly have a goddamn platoon of dogs that sniff shit for everything under the sun, x-ray machines, machines that vibrate and intentionally shake packages, God knows how fucking many points and check-points and filters and filtering mechanisms before a package addressed to the White House gets within 20 zipcodes of the proximity of the White House.

As I recall, used to be anyway, packages addressed to the White House and sent via regular mail have ALWAYS been routed first to a military base in Kansas and/or Alaska or some other remote out-of-the-way place. Dunno for sure where, but I do know there was a routing system like that.

I mean…who is it that is paranoid here? What the fuck are you so goddamn paranoid about? There used to be no fence around the White House…what happened? Maybe that fence sends a message. Maybe it keeps sending that message…over and over.

... --- ..., ... --- ..., ... --- ..., ... --- ..., ... --- ..., ... --- ..., ... --- ...
^Deadmau5 – Templar (1080p) || HD^

Just another dead statistic looking for a place to happen, and a list of some kind/unkind to occupy

Sorry...I'd rather not exist at all.
^Oingo Boingo – Private Life^
Is Donald Trump actually saving coal?

(NOTE: If you wanna click on/read the story, feel free. HOWEVER…please note that you will get a confusing popup about getting updates from this website.)

From an “energy industry” standpoint…kindof a clever headline, eh? I know my first thought was…”how do you save something that doesn’t exist?” I mean really, how do you know what isn’t there? How do you know when there is no more? Do you start off on a journey in some direction that holds the best prospects for finding more? Or do you get clever and enlist the help of three others to set off in directions opposite to yours/theirs?

This energy race is gonna kill as all. 

I really don’t believe that, but there are many who espouse just that. The tower will crumble, there’s no doubting that. Just make sure it doesn’t happen on your watch.

😉

^The Clash – Rock the Casbah (Official Video)^

OK…so…this previous news story/link/website…the term “updates” just got real vague and sketchy all of a sudden like, and trends and trending and trendy just became our enemies, even if we didn’t notice it.

If I personally go to website, and the first thing that this website does is make a demand of me? I don’t go back. It’s the same mentality as placarding the storefront of some public business with patron requirements for entry and continued patronage. But then again, since the owner/operator is prolly MILES away from this particular store’s physical location, why would there NOT be a list of requirements plastered on the door(s)?

There’s no interest in the business’s operation save for being a revenue stream…so the face to face has been outlined in some employee handbook, who is left to stumble and bumble and falter as they try to do something the same way that someone else would do it/the way someone else has told them to do it. Not a lot of room for growth there.

I mean…have the owners of Wal-Mart even been to one of their stores? And I’m not talking on opening day either, assuming that they even do that. So yeah…when the etheral becomes manifest? And the manifest becomes manifesto? You are MILES from both solution(s) AND problem(s) in any and all directions.

Sound familiar? Ring any bells?
^Blondie – Rapture^

If cities weren’t already in dust and states of decay, vacuum cleaners and and soap and dusters and cleaning products wouldn’t be needed at all.

Would prolly not have as much/as many troubles with hiring Illegal-Immigrants as housekeepers and nanny’s.

^Siouxsie And The Banshees – Cities In Dust^

There’s some more shit I’m inclined to talk about here, but I’m not gonna. It’s 15:07, and I gotta stop writing and go dig in that closet/see if I can find that cassette player. I have no idea how I’m gonna record the music and put it into a format that can be shared/listened to by others…but I guess I’m about to find out.

^The B-52’s – Private Idaho (1980)^

But before I go…April 8th of 2024, eh? 7-ish years, eh?

Hmmmm

Solar Eclipse of April 8, 2024

I wonder where I’ll be?

I wander where I’ll be?

I wonder where you’ll be?

I wander where you’ll be?

I wonder where we’ll be?

I wander where we’ll be?

Not really...but yeah...really.
^Crystal Waters – 100% Pure Love^

I will think a bit more about inflation here. As long as your bullshit remains rooted in and/or fixed with victims and victimization? Yeah…you are gonna require victims opposite.

Q: I wonder who that “victim’s opposite” is?

A: Is "who is holding the hammer?" enough of an answer? Or is when they are holding it also important?

Important and importance take on a whole new dimension and dynamic there.

Hard to put a hot potato down once you’ve picked it up.

How far are you willing to go?

Me personally?

All the way.

^Gary Numan – ‘The Fall’ Official Promo Video^

cYacFa

^Wang Chung – Dance Hall Days^

BONUS!!!

^Berlin- Sex (I’m A…)^

P.S. – It’s now 16:09, been doing some reading, and the following song came up in my playlist as I was reading.

^You’re Dead Norma Tanega 1966^

P.S.S. – after spellchecking this piece of shit…I have noticed that I occassionally misspell “occasion” and “occasionally” every once in a while. 😛

^Goldfrapp – Systemagic (Official Video)^

*******

*******

Feedback in comments, Dear Reader. Have a Song 😉

 

 

Nasty Nazis and the Not-Sees

Dear Reader, I’ve decided. After a lot of thought, I’m plumping for 1st July 2007 as the date the fourth and final turning of the Millennial Saeculum probably occurred.

Regular visitors to the LoL may know that I’ve mentioned The Fourth Turning before, but if you’ve missed those posts, they can be found by…

Clicky speaks

*/jumps… Oh hello, Clicky! Don’t sneak up on me like that… Ah, you’ve got the link. Excellent! …pats snout… I’m writing a post for any Not-Sees out there…*

*Thanks! …/inhales… Well, there’s a lot of blathering going on in politics and media right now about nasty Nazis… /exhales… Seems pretty much up for grabs…*

*Naturally, I replied… /drags…*

*/blows smoke ring… And ‘the Law‘ has been relaxed, somewhat…*

*Exactly! Michael has spoken …/cough… I’d thought I’d see if I can’t help some of them Not-Sees to maybe, I dunno… /taps ash… look past the trees for once…*

*/sharp intake of breath…*

*Well, quite! History doesn’t repeat but it does rhyme… /exhales… And if you will religiously and unquestioningly implement and apply a nasty Nazi ideal… Well, just be careful what you wish for, that’s what I say… /puffs away… Anyway, I thought I’d give it another go…*

*/sigh… Prolly… /stubs butt…*

Dear Reader, the previous fourth turning occurred in the Great Power Saeculum…

The Great Depression & World War II (Fourth Turning, 1929–1946) began suddenly with the Black Tuesday stock-market crash. After a three-year economic free fall,
the Great Depression triggered the New Deal revolution, a vast expansion of government, and hopes for a renewal of national community. After Pearl Harbor,
America planned, mobilized, and produced for war on a scale that made possible the massive D-Day invasion (in 1944). Two years later, the crisis mood eased with America’s surprisingly trouble-free demobilization.

… The parallels are there to see

*Mm… Orange is a Shining colour, Clicky…*

Fanta originated as a result of difficulties importing Coca-Cola syrup into Nazi Germany during World War II due to a trade embargo.To circumvent this, Max Keith, the head of Coca-Cola Deutschland (Coca-Cola GmbH) during the war, decided to create a new product for the German market, using only ingredients available in Germany at the time, including whey and apple pomace—the “leftovers of leftovers”, as Keith later recalled. The name was the result of a brief brainstorming session, which started with Keith’s exhorting his team to “use their imagination” (Fantasie in German), to which one of his salesmen, Joe Knipp, immediately retorted “Fanta!”

It seems to me, Dear Reader, that Tobacco Control is the ultimate propaganda leftover of stale leftovers from the original Nasty Nazis… Can you knot-see?

tumblr_m2g0hb0aca1r24z09o1_r1_500

*Clicky, you read my mind… /flicks lighter… You know… /chases tip… I read last night that quite a lot of Not-sees on the Left…

*…/puffs… are experiencing PTSD… ‘President Trump Stress Disorder… /sniggers… Smoke, don’t smoke? …/shrugs… Perhaps what they really need is massage…*

*Invigorating…*

Enjoy your Friday evening, Dear Reader, and… Have a Song 😉

Wacky Wednesday

dick-talking-13

wack

big-chief-double-chopper-spruced

 

 

 

danny-talking-3

wacky

*******

“Here,” Thoughtful Man called, “Big Chief Double Chopper has had a makeover. Take a look.”

I peered at his computer screen. Big Chief Double Chopper had been mum’s garden Indian that lived in her front room. After she died, her husband Stan took the opportunity to have him re-homed. I don’t blame him; what man wants to face a double chopper on the way to the kitchen first thing in the morning.

“Aw, it’s nice that they’ve sent an update,” I said.

“A bit garish,” Thoughtful Man opined. “Stan’s got a point, though, are red Indians supposed to be black?”

I smiled, recalling a couple of comments Red Frank has posted for me on ‘Scatty Sunday’. “Fuck knows,” I replied, giving him my considered opinion.

*Clicky, random…/sigh*

“Hmm,” I said to myself, sitting down and lighting a rollie.

Thoughtful Man swiveled round in his chair. “What?” he said launching a squint in my direction. We’re far too close, I couldn’t dodge it.

“No, it’s just I was reading about the Lost River yesterday. It was weird how I got there. Actually, I was thinking of writing a post about it…” I trailed off.

“Lost River? What do you mean how you got there?” he probed gently. That was unexpected, he normally doesn’t like to talk to me about my posts but then again he’s a bit of an American history buff – he’d probably heard of it on one of his TV programmes.

*Is that Chief or Chef’s office..? /shakes head… Nevermind…*

jackwinksalute

“Okay then,” I hesitated and marshaled my thoughts. “The journey begins in a pub.

Thoughtful Man continued looking at me without speaking, so I showed him the tweet that had started it. The source. “Lions and tigers and beers…” I trailed off again. I do a lot of that.

laughingjack

*I know, right… so many syncs, Clicky…* 

“It was the description of the smoking area,” I continued. Clicky escorted him to the page.

Cleckheaton doesn’t have an Ossett pub, but the Rose & Crown is a newbie with a similar atmosphere.  It was more boisterous than my photos imply; lots of £2.60 pints were being carried out to a characterful smoking area.  Worryingly the £2.60 pint of choice seemed to be Ellands 6.5% Porter. Their homebrew pale was enough for me (NBSS 3.5).

reallyjack

 

*Yes, Clicky, any mentions of Roobee and his attention does start to wane… and he’s not a beer drinker, though he is fond of a Lion bar… Anyway,  I told him the last line of the article and said to remember it…*

Plenty of Bass livery, very little Bass.’

“Is there any chance you might skip to the end?” Thoughtful Man asked politely.

“No. So I looked up the year 1872, of Deep Ruby, and there was this Indian battle of Lost River in the November,” I replied.

‘The Battle of Lost River in November 1872 was the first battle in the Mo Doc War in the northwestern United States. The skirmish, which was fought near the Lost River along the California-Oregon border, was the result of an attempt by the U.S. 1st Cavalry Regiment of the United States Army to force a band of the Modoctribe to relocate back to the Klamath Reservation, which they had left in objection of its conditions.

In the subsequent war, Captain Jack of the Modoc and 53 warriors held off more than 1000 U.S. soldiers for 7 months in the area of the present-day Lava Beds National Monument. Part of this was named Captain Jack’s Stronghold in his honor.’

 

Thoughtful Man sighed heavily and started to swivel round. “Is that it?”

Doctor Hurt

*A little bit, Clicky… /holds out thumb and index finger…*

“Not quite,” I answered. “You forgot the last line.”

Thoughtful Man wrinkled his brow. “Plenty of bass livery, very little bass?”

“Yes,” I smiled. “They’re all in Lost River.”

A sluggish stream, Lost River offers fishing opportunities for bass, up to 7 lb (3.2 kg), brown bullhead, crappie, yellow perch, and Sacramento perch. Trout are uncommon in this river.

jackiss

*Oh Clicky, get off! …/splutter… Really!*

*******

dick-talking-13

*What? Erm… /wipes lips and frowns… Dunno, Clicky, possibly this guy..? Shall we have a Song?*

 

 

Turn, Turn, Turn…

Sun and planets in motion

Uno, dos, one, two, tres, quattro…

Well fancy that! Project Fear failed.

3449
CLICKY: Bow-ties are cool

*Indeed they are, Clicky. But ‘bow‘ is one of those homo-thingies – you’re mixing up the meaning and pronunciation…*

tee shirts

*Okkaay… /puffs out cheeks …shall I get on with it, Clicky?*

silence

*Thank you. A bit creepy, but thank you.*

*******

In the summer of 2012, I read a book called ‘The Fourth Turning‘ and it changed the way I looked at, not only history, but the current state of world affairs.

The Fourth Turning
CLICKY: To turn over…

It was published in 1997 and, in it, a couple of Yanks postulate that human history is a series of cycles, roughly lasting 80 – 100 years. Each cycle (saeculum) can be broken up into four distinct seasons (Turnings): Spring (High), Summer (Awakening), Autumn (Unraveling) and Winter (Crisis), and the cycle is powered along by four generational archetypes moving through the life stages of childhood, young adulthood, mid-life and elderhood.

The authors had looked back at Anglo-American history and had identified 7 cycles:

Late Medieval (1435 – 1487)

Reformation (1487 – 1594)

New World (1594 – 1704)

Revolutionary (1704 – 1794)

Civil War (1794 – 1865)

Great Power (1865 – 1946)

Millennial (1946 – 2026?)

1997, the time of publishing, fell within the Autumn (Unraveling) season of the Millennial Cycle. The next turning would be the fourth (Winter/Crisis) of the saeculum and the authors predicted:

Sometime around the year 2005, perhaps a few years before or after, America will enter the Fourth Turning.

By the time I read the book in 2012, the Fourth Turning was already underway.

A Crisis year begins with a catalyst – a startling event (or sequence of events) that produces a sudden shift in mood.

Two incidents, either side of 2005, could be considered catalysts – the 2001 terrorist attack on the World Trade Centre,

911 2001

and the Financial Crash in 2008.

Financial Crash 2008

*/squints… Clicky, is there a reason you’re using anti-tobacco imagery to illustrate my points?*

 

CapShrug
CLICKY: 2007 smoking ban..?

*Ah… /nods sagely …and it also reminds me to mention the Fourth Turning’s ‘Gray Champion‘*

Anyhoo, back to the book. It’s very US-centric but that, I suppose, was it’s target audience. However, yesterday I was interested to read mention of it in regards to Brexit at The Burning Platform, via Zero Hedge.

Burning Platform Brexit and the Fourth Turning

And the stormy weather featured in Blue Universe Frank’s Brexit post today.

Blue Frank The Divine Wind

And he specifically mentions the Spanish Armada – The Armada Crisis is the Fourth Turning (Crisis) season of the Reformation saeculum:

This won’t have been the first time Britain has been saved by a storm. On the 4th of August 1588, the Spanish Armada, which was about to land an army on England’s south coast, began to experience an adverse wind (much like yesterday’s storm wind) that blew it east along the coast, all the way to Calais, and then all the way round Britain and back to Spain.

 

Bananas
CLICKY: My fair lady

*No and a bit rude, my fair Clicky. The Armada Crisis was a strictly Anglo Fourth Turning*

The Armada Crisis (Fourth Turning, 1569–1594) began when the powerful Duke of Norfolk was linked to a Spanish plot against the English throne, a discovery which galvanized newly-Protestant England against the global threat of the Catholic Hapsburgs. A crescendo of surrogate wars and privateering culminated in England’s miraculous victory over the Spanish Armada invasion (in 1588). The mood of emergency relaxed after the successful resistance of Holland and the breaking of Spanish control over France.

Interestingly Frank also posted a video of US Presidential nominee, Donald Trump, talking about Brexit on his arrival at Turnberry golf course yesterday. I dunno, he does look rather more gray than orange 😉

888

*******

 

*/Yawn and stretch… That’s enough for now, Clicky. Time for a Song?*

 

For the Win

“There’s a postcard here for you.”

Thoughtful Man stood on the doorstep, fist full of mail and an impish grin on his face. He handed me the postcard, picture side up.

I looked at him quizzically. “For me?” Who would send me a postcard?

Missouri Postcard

“Missouri? I don’t know anyone in Missouri.” The doorstep was bathed in afternoon sunlight but the squint I gave him was of the confused variety. I turned it over.

Missouri Postcard message

“Err…” My squint narrowed with suspicion. “Since when have I been Mrs W Hayward, Haywald – is Haywald even a name?”

Still grinning, Thoughtful Man plucked the card from my grasp. “The address is right and you are Win.”

“How do you make that out?” I could barely see him I was squinting so hard. “When have I ever been Win?”

Thoughtful Man’s expression of faux-shock would have worked but for the corners of his mouth, which twitched upwards. “When you won my heart and I agreed to marry you.”

amy eye roll.gif

*Tell me about it, Click*

“Yes, well not withstanding the fact that I’m the luckiest woman in the world, the postcard isn’t for me.”

“Are you sure?” Thoughtful Man squinted himself now as he tried to make out the handwriting. “‘Dear Win, in Mo now, got in last night although my case didn’t arrive’. Oh no! Missing baggage!”

I snatched the card back from the chortling bugger and read it to myself. “‘Love M xxx’. Funny, similar handwriting to Mum’s. What’s this? ‘Harry S Truman Home and Library’. Hmm…”

“Uh oh. I don’t like the sound of that ‘hmm’,” Thoughtful Man said with a sagging voice. “What does ‘hmm’ mean? Are you going to be up all night writing?”

“Possibly.” I winked. “You did say the postcard was for me.”

That’s one way to wipe the grin off his face.

*******

come on then sexy

*/rolls eyes… Well, Clicky, I was wondering what country is twinned with Missouri.*

Last night I read a fascinating post at Zero Hedge. I sent it on to my probing friend, Hugo. Big on the old nuclear connections is Hugo … No, Clicky, just the pix; no hidden extras this time, please*

roobee DMs Hugo unseen

20160613_map_0

Missouri twinned with Denmark

*Thank you*

I may not know anyone travelling to Missouri, but I do know somebody that’s presently holidaying in Denmark, and, to paraphrase Shakespeare, ‘feeling rotten in the state in Denmark‘…

Underdog rotten with man-flu

The Underdog himself…

loading wait

*That’s right, Clicky, not only does the postcard feature the home and library of the only US President to approve the use of nuclear weapons in conflict, he was also…*

Truman’s 1948 election upset to win a full term as president has often been invoked by later ‘underdog‘ presidential candidates.

Amy surprised

*Ha! Score for the win, Clicky… oh hang on, M could also mean… /eyes widen…*

Have a Song.

 

 

 

Altered Images

It’s my birthday today. I got cake for breakfast from Google …

happy birthday roobeedoo from google 250515

*I know! What a scrummy surprise …*

… and Thoughtful Man took me shopping …

*Hardly, Clicky … the local Asbo …*

He takes me shopping once a year, mostly to remind himself why he doesn’t go shopping with me more regularly …

*No, not quite …*

I rather like food shopping, looking at all the product laden shelves … studying the exciting ingredients … riding the trolley … I get rather google-eyed at it all …

“Calm down or I’ll Mary Lincoln you” Thoughtful Man sighed heavily, placing a steading hand on the handlebar as it wobbled closer to a 2 for 1 special on Pot Noodles.

“Ab Lincoln’s wife? I was taken aback and slightly flattered … the wife of a President.

“She went mental and was committed by her son after she fell in with a spiritualist” he replied as we skirted past a group of lads looking for the barbecue and beer aisle.  “He invented double exposure photography, though he didn’t get the credit for it”.

I skidded to a stop … good job too, I hadn’t seen the mobility scooters conveniently parked at the entrance to the cat food aisle. “Do you mean like Photoshop?”

*Unfortunately Clicky, I don’t think that’s photoshopped …*

*No, not that one either …*

“I suppose … Do we really need this much cheese?” He eyed the trolley contents suspiciously, “toothpicks, pineapple chucks … tin foil … Hang on, I thought you didn’t want a birthday party”.

“I don’t. It’s in case the neighbour’s child comes over to play with the boys”. His icy squint burned. “Sorry, I invited him. He’s just lost his mother”.

“He ate her”.

“I don’t think he had a choice.” I pushed on toward the frozen pizzas. “I think it was like one of those Donner Party situations”.

He caught up by the time we’d reached the check out. “So you [blip] think he’d prefer eating cheese and pineapple [blip] kebabs instead?!” He fluffed open a plastic bag and started filling it. “You are a [blip] mad [blip]“.

*Please Clicky don’t do it. I’m so embarrassed …*

*Clicky!*